Trei modele de afaceri în imobiliare
Cândva, existau doar câteva modele diferite de afaceri imobiliare. Dacă ai avea acces la foarte mult capital, ai putea pune niște pariuri mari cu sistemul fix-and-flip și ai putea spera că piața nu a scăzut la momentul nepotrivit. Puteți, de asemenea, să cumpărați și să păstrați proprietăți imobiliare, extinzându-vă în mod constant portofoliul și valoarea netă.
Fără acces la mult capital, ați putea deveni un agent imobiliar, obținând pentru fiecare vânzare de imobile un comision ce variaza de la 3% până la 6% per tranzacție. Acestea erau optiunile. Acum lucrurile s-au diversificat și va prezentăm doar două – trei modele de afacere în piaţa imobiliară:
1. Agent imobiliar
2. Investitor în imobiliare
3. Agent hybrid: şi agent, și investitor
Vestea bună este că există literalmente un model de afaceri imobiliare care va funcționa cu orice buget, atâta timp cât ai disciplina pentru a începe și a continua, poți câștiga foarte mult în domeniul imobiliarelor.
1. Agenți imobiliari
Când cineva se gândește să intre în domeniul imobiliar, acesta este de obicei primul model de afaceri pe care îl au in vedere - cel al unui agent imobiliar.
Agenții imobiliari își câștigă banii ajutând oamenii să cumpere și să vândă locuințe, de obicei atragând între 3% și 6% din prețul de vânzare.
Pentru a deveni un agent imobiliar autorizat, va trebui să cercetați cerințele și procesele de pe piața locală - de obicei, aceasta va include urmarea unor cursuri și promovarea unui test. De asemenea, ar putea fi nevoie să fiți sponsorizat de o agenție de brokeraj imobiliar.
2. Investitor in imobiliare – buy&hold
Investiția de tip buy&hold este probabil cel mai bun model de afaceri pentru creșterea veniturilor nete pe termen lung. În strategia buy&hold, investitorul cumpără proprietăți (în mod ideal, cele care sunt o afacere bună), găsește chiriași pentru și își asigură un flux de numerar constant.
Scopul investiției de tip buy& hold este de a achiziționa cât mai multe proprietăți și de a-și asigura un portofoliu cât mai mare. Cea mai grea parte a acestui model de afaceri este asigurarea de cash pentru a cumpăra în mod consecvent proprietăți.
3. Model imobiliar hibrid
Modelul imobiliar hibrid este o strategie în care agentul imobiliar este și investitor. Deci, în esență, agentul imobiliar oferă vânzătorilor mai multe oferte printre care și ofertele peronale, la care bineînțeles își ia și comisionul de agent.
Cu speranta că informațiile furnizate va vor fi de folos, vă vom prezenta în următorul articol și care sunt modelele de afaceri ca și agent/ agenție imobiliară.